Selasa, 17 Jun 2014

Pengalaman Iv di SMI Al-Amin Bestari d’merlimau



Assalamualaikum.
Kadang2 pening fikirkan pasal tiada kekosngan untuk jawatan kaunseling di sekolah sampai kami full throttle kaunselor sume jadi calon simpanan.alhamdulillah. aku akan terus bersabar menunggu sinar berita gembira dari pihak kpm dan spp. Tapi jadik masalah bile ade sore sumbang neh yang xfaham2 asik tnye ble posting and bg pandangan jd ckgu pun skg ssah nk keje..kdang2 nek pening and muntah nk explain smpai aku amik tips member aku just cakap doa kan saye posting cepat ye.best respon neh kan. Kalau ade yang bermasalah dalam jodoh leh gune ayat neh gak kot.doa kan saye cpat dapt rezeki kawin.hehehe. selain itu aku amalkan kosep A,B,C,D dan E. Act Before Critique Destroy Entire life of yours. Heheh poyo..mksudnye bagi aku bertindak lah sebelum orang memberi pandangan negetif atau mempersendekan kau.carik kerja buat due tige kerja. Sebenarnya kite dalam bidang pendidikan neh untung.leh jadi ckgu ganti,pensyarah sementare, kontrak ngn ckgu skolah swasta. Pastu leh wat tuisyen. Yang mane ak dalam proses nak sibukkan diri dengan bidang pendidikan sambil menunggu sinar posting.Insyallah.#Melake ad keje
 Terasa nak ceritakan sedikit berkenaan dengan pengalaman temuduga sebagai guru di Sekolah Menengah Islam Al-Amin d’Merlimau. Pengalaman yang menarik. Untuk siapa2 yang ade crik panduan untuk iv kat sekolah ini aku bg sedikit proses temuduga kat situ. Baru tad aku iv sebenarnye.heheh
3 sesi.                                                                                                           
1) Temuduga dengan pengetua dan gpk.(kite seorang je) 40 ke satu jam.
2) Microteaching 20 minit.
3) Bacaan Al-Quraan 2 surah(xde hafazan)
Pengetua seorang yang baik tapi banyak menguji kita dari segi
1)soalan situasi.xde teori.
2)Pendapat
3)soal bacground agama dan penglibatan kemasyarakatan.
Yang nak datang tu please ingat balik program2 berkenaan agame yang korang pergi ngn khidmat masyarakat.dalm borang siap tanye tahap bacaan al-quraan anda..                                                                        
Best, bile buat microteaching ngn budak sekolah situ terasa semangat nak mengajar kerana rata-rata pelajar memberi respons positif berkenaan isi pelajaran yang mereka dah 4 5 bulan lepas belajar.Mean masuk la dalam kepala pelajar. Aku ajar subjek sejarah mase tu. Neh lebh kurang macam iv untuk guru mrsm kalau siapa2 ade pengalaman tu Cuma aku mase tu trial tu kaunselng. Yang dekat sekolah al amin neh aku trial tuk guru matapelajaran.
#calonsimpananmahuposting 2014           

Tiada ulasan:

Catat Ulasan